+372 50 77 538 info@piirdeaiad.ee

Väravad

Väravad on piirdeaia üks tähtsamaid elemente, väravaid kasutatakse igapäevaselt seega nende tõrgeteta töö on esmatähtis.

Värava laius – otsustage millisest sissesõidu laiusest Teile piisab, soovitav on rajada autoväravaid mitte kitsamaid kui 3 meetrit.
Meeles tuleks pidada, et väravaid kasutame igapäevaselt, seega peaksid nad olema võimalusel piisavalt laiad, et väravast saaks mugavalt sisse- ja välja sõita. Tavaliselt jäävad eramu väravate laius vahemiku 3,5-5,5 meetrit.

Väravad

Väravaava laius võib määrata ka väravatüübi valiku.

Tavaliselt tiibväravaid laiemaid kui 6 meetrit ei tehta, kuna nende kasutamine on ebamugav ja tekkiv tuulepuri päris suur, mis omakorda teeb kasutamise ebaturvaliseks ja koormab liialt väravaautomaatikat.
Väravaid tellima hakates tuleks esmalt otsustada kas valida nö. autoväravaks tiibvärav või liugvärav.

Väravad liigitatakse:

 

Tiibväravad

Tiibvärav on lihtsama konstruktsiooniga ja odavam, samas nõuab talviti suurema ala lumest puhastamist, sest väravad ja tema avamisautomaatika ei ole mõeldud nö. lume lükkamiseks. Lume lükkamisest väravatega saavad alguse paljud probleemid automaatikaga.Valides tiibvärava ei tasu tähelepanuta jätta, et hoovis ei saa olla ühegi takistust väravatiiva pikkuse ulatuses, see tähendab kitsastes oludes jääb parkimisruumi hoovis oluliselt vähemaks.
Väravad

Tiibvärava laius võiks minimaalselt olla 3800mm. Sellisest avausest saab vajadusel sisse manööverdada ka suurem veok (prügiauto jne)

Tavaliste kuni nelja meetri laiuste tiibväravate puhul kasutame väravaraami konstruktsiooniks nelikanttoru 40x60mm seinapaksusega 2mm ja väravapostideks nelikanttoru 100×100 või 80x80mm, seinapaksusega 3mm, mis tagab väravatele piisava jäikuse ja väravad toimivad tõrgeteteta aastaid.

Liugvärav ehk lükandvärav

Väravad on keerukama konstruktsiooniga samas ruumisäästlikumad (liigub paralleelselt piirdeaiaga), arvestada tuleb, et liugvärav vajab täielikuks avanemiseks avanemissuunas poolteist enda laiust st. 4 meetrise väravaava puhul on värava täielikuks avanemiseks vaja ruumi värava avanemisuunal 6 meetrit

Liugvärava kõige kallim osa on siinid,rullikud ja automaatika. Nende kvaliteedi arvelt ei ole mõistlik kokku hoida, sest just need määravad suuremas osas värava tõrgeteta töö.

Väravad on keerukama konstruktsiooniga samas ruumisäästlikumad (liigub paralleelselt piirdeaiaga), arvestada tuleb, et liugvärav vajab täielikuks avanemiseks avanemissuunas poolteist enda laiust st. 4 meetrise väravaava puhul on värava täielikuks avanemiseks vaja ruumi värava avanemisuunal 6 meetrit.
Liugvärava automaatika

Liugvärava kõige kallim osa on siinid,rullikud ja automaatika. Nende kvaliteedi arvelt ei ole mõistlik kokku hoida, sest just need määravad suuremas osas värava tõrgeteta töö.

Jalgväravad

on üldjuhul lihtsa konstruktsiooniga ja kerged. Tavaliselt kasutatakse jalgvärava raami valmistamiseks ruuttoru 40x60mm. Väravapostid valmistatakse 80x80x3mm materjalist. Jalgvärava minimaalne laius mugavaks kasutamiseks võiks olla minimaalselt 1000mm

 

JalgväravadKõik meie poolt müüdavad jalgväravad on varustatud reguleeritavate hingede ja lukukomplektiga
Väravatele on võimalik tellida nii võrktäidis-, kui puitlaudis. Värava raamid ja värava postid viimistletakse korrosioonikindluse tagamiseks esmalt kuumtsingiga ja seejärel soovi korral pulbervärviga.

Koos väravate paigaldamisega oleks mõistlik teha ka juba väravaautomaatika tarbeks kaabeldus või paigaldada vähemalt kaablikõrid väravaautomaatika tarbeks. Kuna väravaid ja nende automaatikaid on erinevaid, siis tasuks väravaautomaatika müüjalt küsida vajaliku kaabelduse joonist. Sommeri väravaautomaatika joonistega saate tutvuda siin./väravaautomaatika kaabeldus/

aiad, väravad, väravaautomaatika

Loe lisaks:

Aiaväravad
Väravaautomaatika
Väravad
Tõkkepuud
Väravate paigaldus
Jalgväravad
Autoväravad